Cerrar
Inici / Notícies / Ajornament de totes les declaracions d’impostos del mes d’abril per a pimes i autònoms (Reial decret llei 14/2020, de 14 d’abril)

Ajornament de totes les declaracions d’impostos del mes d’abril per a pimes i autònoms (Reial decret llei 14/2020, de 14 d’abril)

15 d'abril de 2020

El Consell de Ministres va aprovar ahir un Reial Decret-Llei que permet prolongar el termini de presentació de declaracions i autoliquidacions d’impostos per a pimes i autònoms. La norma estableix que aquests col·lectius no hauran de presentar i pagar les seves declaracions fiscals a l’abril, com és habitual, sinó que estén el termini un mes fins al 20 de maig per a mitigar l’impacte econòmic provocat per la crisi del COVID-19.

En concret, el decret recull que els contribuents amb una facturació no superior a 600.000 euros1 en l’any 2019 tindran de termini fins al 20 de maig per a presentar les declaracions d’impostos corresponents al mes d’abril. És a dir, podran ajornar la presentació de la declaració trimestral de l’IVA, el pagament fraccionat de l’Impost de societats, així com el de l’IRPF. En el cas de declaracions domiciliades, el termini s’amplia també un mes i passa del 15 d’abril al 15 de maig. Amb independència del moment de la presentació, tots els càrrecs es realitzaran el 20 de maig. Això inclou també les declaracions presentades abans del 15 d’aquest mes.

No obstant això, aquesta mesura no resultarà d’aplicació als grups fiscals que apliquin el règim especial de consolidació fiscal de l’Impost de societats, al règim especial de grups d’entitats de l’IVA, ni a la presentació de declaracions regulades pel Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 9 d’octubre de 2013, pel qual s’aprova el codi duaner de la Unió i/o per la seva normativa de desenvolupament.

Hisenda recorda que aquesta moratòria no és incompatible amb la possibilitat d’ajornar el pagament d’impostos fins a 30.000 euros. Per tant, en cas de pimes i autònoms que hagin sol·licitat ja l’ajornament dels sis mesos, com ara el termini de presentació finalitza el 20 de maig, l’ajornament sol·licitat vencerà el 20 de novembre (fins a agost sense interessos).

Pel que fa als mòduls, sembla que el Govern es planteja la possibilitat de renúncia a aquest sistema de tributació i poder optar enguany per l’estimació directa. El mateix succeix amb la modalitat del pagament fraccionat de l’Impost de societats, obrint la possibilitat de canviar el sistema de càlcul de les bestretes d’aquest impost.

Finalment, a manera de recordatori, cal esmentar que tant la normativa europea2 com el Banc de Espanya3 defineix com a mitjana empresa la que factura menys de 50 milions d’euros i com a petita empresa la que factura menys de 10 milions. Si ens fixem en la Llei d’Auditoria de Cuentas4

considera com a entitats mitjanes i petites les que les seves xifres anuals de negocis no superin els 40 milions d’euros i els 8 milions d’euros respectivament.

És una mesura presa in extremis que, a la vista de les magnituds comentades, el seu abast s’ha quedat curt, podent haver abastat un rang molt més gran d’empreses.

Restem a la seva disposició, per a qualsevol dubte o aclariment addicional que precisi, contacti amb nosaltres

 

Jorge Borrajo Dios
Soci de Kreston Iberaudit
Auditor de Comptes – Advocat
Professor Associat de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de A Coruña


1 A aquest efecte, el volum d’operacions serà el previst en l’article 121 de la Llei de l’IVA, i en defecte d’això quan no existeixi obligació de presentar declaracions relatives a l’IVA, l’Import Net de la Xifra de Negocis de l’Impost de societats o l’equivalent en el cas de l’Impost sobre la Renda de Persones Físiques..
2 Reglament (UE) Núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014.
3 Circular 6/2016 del Banc d’Espanya.
4 Llei 22/2015 de 20 de juliol d’Auditoria de Comptes

ARTICLES RELACIONATS

Segon tram de la línia d’avals per a pimes i autònoms

Mitjançant l’acord del Consell de Ministres de 10 d’abril de 2020 s’instrueix a l’Institut de Crèdit Oficial a posar en marxa el segon tram de les línies d’avals aprovada pel Reial Decret 8/2020, de 17 de març, i s’estableix que els seus beneficiaris seran les [...]
Veure més

Legalització de llibres de comptabilitat i societaris

Mitjançant el Reial Decret 463/2020, el dia 14 de març de 2020 va ser declarat l’estat d’alarma amb la finalitat d’afrontar la situació d’emergència sanitària provocada por el coronavirus COVID-19. Per a donar resposta a les circumstàncies econòmiques excepcionals causades por la pandèmia, el dia [...]
Veure més

Mesures aprovades en el Reial decret 11/2020, de 31 de març, en relació amb immobles

Hem elaborat aquest document relatiu a les mesures socials establertes per als arrendataris i arrendadors d’immobles destinats a habitatge habitual pel que no afecten les rendes de lloguer que satisfacin els autònoms o empreses dins de la seva activitat. En qualsevol cas, qualsevol mesura que [...]
Veure més

Newsletter

Newsletter

Contacta amb nosaltres, et respondrem el abans possible

En enviar aquest formulari, vostè accepta la política de privadesa de Kreston Iberaudit, que es presenta a continuació.

Finalitats: Enviament del nostre butlletí comercial i de comunicacions informatives i publicitàries sobre els nostres productes o serveis que siguin del vostre interès, fins i tot per mitjans electrònics.
Drets: Podeu retirar el vostre consentiment en qualsevol moment, així com accedir, rectificar, suprimir les vostres dades i altres drets a oficina.coordinadora@kreston.es .
Informació addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privadesa.
Consentimiento(Required)
Boletin(Required)
Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.