Inici / Notícies / Ajornament de deutes tributaris

Ajornament de deutes tributaris

26 de març de 2020

L’impacte econòmic del COVID-19 ha provocat en les empreses i autònoms certa vulnerabilitat en la seva liquiditat i aquesta situació pot veure’s més afectada pel pròxim termini d’impostos, cotitzacions de la seguretat social, etc.

Dins de les mesures preses pel govern per a millorar o alleujar aquesta situació, es contempla la relativa a l’ajornament (sense garantia) de deutes tributaris (art. 14 Reial decret llei 7/2020, de 12 de març). En aquest article exposem algunes matisacions sobre la flexibilització d’ajornaments i fraccionaments de deutes tributaris que servirà de suport a totes aquelles empreses i autònoms que ho necessitin, perquè pugui prendre la millor decisió per al seu negoci.

Per tant, per a acollir-se a aquestes mesures s’ha de tenir en compte que:

1. L’ajornament es fa extensible (abans s’inadmetien) als deutes tributaris derivats de retencions i pagaments a compte, pagament fraccionat de l’impost de societats i de tributs que han de ser legalment repercutits (IVA).

2. Els deutes ajornables són aquelles el termini d’ingrés de les quals finalitzi des del 13 de març i fins al dia 30 de maig de 2020, la qual cosa afectaria les declaracions del primer trimestre i a les mensuals de febrer, març i abril.

3. Podran sol·licitar l’ajornament les persones físiques o jurídiques el volum de facturació de les quals l’any 2019 no hagi estat superior a 6.010.121,04 euros.

4. Poden ser ajornables, sense necessitat d’aportar garanties, aquells deutes l’import dels quals no excedeixi de 30.000 euros. En aquest sentit, és necessari tenir present que el conjunt dels deutes no ha d’excedir d’aquest import. És a dir, si vostè ja tingués deutes ajornats (sense garantia), l’import pendent s’acumularà al de l’ajornament que se sol·liciti, sense que pugui excedir (en el seu conjunt) de 30.000 euros, d’acord amb el que s’estableix en l’Ordre HAP/2178/2015, de 9 d’octubre.

5. El termini serà de 6 mesos i no es reportaran interessos de demora (3,75%) durant els primers tres mesos de l’ajornament.

6. Tot això sense perjudici que es puguin tramitar altres ajornaments i fraccionaments de pagament (amb garantia) com es feien fins ara.

En Kreston Iberaudit som conscients de la complicada situació a la qual han de fer front avui dia les pimes i autònoms, per això estem treballant intensament per a oferir a cada client la solució més adequada a la seva situació.

Quedem a la seva disposició per a qualsevol dubte o aclariment addicional que precisi, no dubti contactar amb nosaltres.

ARTICLES RELACIONATS

Segon tram de la línia d’avals per a pimes i autònoms

Mitjançant l’acord del Consell de Ministres de 10 d’abril de 2020 s’instrueix a l’Institut de Crèdit Oficial a posar en marxa el segon tram de les línies d’avals aprovada pel Reial Decret 8/2020, de 17 de març, i s’estableix que els seus beneficiaris seran les [...]
Veure més

Ajornament de totes les declaracions d’impostos del mes d’abril per a pimes i autònoms (Reial decret llei 14/2020, de 14 d’abril)

El Consell de Ministres va aprovar ahir un Reial Decret-Llei que permet prolongar el termini de presentació de declaracions i autoliquidacions d’impostos per a pimes i autònoms. La norma estableix que aquests col·lectius no hauran de presentar i pagar les seves declaracions fiscals a l’abril, [...]
Veure més

Legalització de llibres de comptabilitat i societaris

Mitjançant el Reial Decret 463/2020, el dia 14 de març de 2020 va ser declarat l’estat d’alarma amb la finalitat d’afrontar la situació d’emergència sanitària provocada por el coronavirus COVID-19. Per a donar resposta a les circumstàncies econòmiques excepcionals causades por la pandèmia, el dia [...]
Veure més

Newsletter

¡No et pierdas les novetats del sector!

Newsletter

En enviar aquest formulari, vostè accepta la política de privadesa de Kreston Iberaudit, que es presenta a continuació.

Finalitats: Enviament del nostre butlletí comercial i de comunicacions informatives i publicitàries sobre els nostres productes o serveis que siguin del vostre interès, fins i tot per mitjans electrònics.
Drets: Podeu retirar el vostre consentiment en qualsevol moment, així com accedir, rectificar, suprimir les vostres dades i altres drets a oficina.coordinadora@kreston.es .
Informació addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privadesa.
Consentimiento(Required)
Boletin(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.